Riorganizzazione orario Scuola dell'Infanzia - traduzione in lingua inglese

Mese:
Luglio

Suzzara, 30/07/2020

Ai genitori degli alunni della scuola dell'Infanzia

NURSERY SCHOOL NEEDS IDENTIFICATION SURVEY

The period of health emergency related to the SARS-CoV-2 pandemic calls for the need to reflect on  reorganizing school service in conformity with the indications provided by the School Plan 2020 of 25 May 2020 and by the Document of the Technical Scientific Committee. The analysis of the risk levels associated with the health emergency for the different production sectors highlights gathering as a major factor of risk in schools. "Therefore, the inevitable resumption of school activities must be carried out in a complex balance between safety, in terms of containing the risk of infection, socio-emotional well-being of students and school workers, quality of contexts and learning processes and respect for constitutional rights regarding education and health "(Minutes n ° 82 of the Scientific Technical Committee of 28 May 2020). The survey in question is aimed at identifying the essential needs of families to proceed with formulating new propositions and reorganizing the school service to the highest degree possible in response to the organizational requirements of families and the educational neccessities of children. The data will be used only and exclusively for internal purposes and not disclosed to third party in compliance with the privacy rules. The school, hence, asks families to actively cooperate in answering the survey. Adaptable timetable options will have to be made for the entire Covid emergency period. Priority will be given to families with working needs and to single parent families.

we ask you to fill in the following questionnaire

La dirigente scolastica
Prof.ssa Patrizia Mantovani
Allegati pubblici:
Tipo di circolare:
Senza richiesta di presa visione
Circolare pubblica o riservata?:
Pubblica
Data di rimozione del nodo da Evidenza:
Giovedì, 15 Luglio, 2021
Data di rimozione del documento dalla visione pubblica:
Giovedì, 1 Gennaio, 2026